Slagsmålsklubben

I onsdags var jag och min vän Josse G (http://gustafssonjosefin.blogspot.com/) på konsert med Slagsmålsklubben i Uppsala Konsert & Kongress. Det var en upplevelse kan man säga, på både gott och ont kanske. Jag har ett klipp här som ni kan få se, där de spelar en av de skönaste låtarna och man ser rätt mycket av den partystämning som var i lokalen :) De sämre bitarna var väl att allt utom låtarna kändes väldigt oproffsigt, det var otroligt lång tid från att förbandet Den svenska björnstammen hade spelat sin sista låt till att SMK kom in på scenen. Gammal som man är (åtminstone just där och då) så höll man ju på att somna redan innan de hade börjat. Men stämningen var det som sagt inget fel på, partyparty skulle man kunna kalla det :) Allt mellansnack var även det väldigt oproffsigt, vilket kanske var med flit vad vet jag, väldigt flummigt och rörigt. Syntar som låter fel, trumpinnar som är försvunna. Ja ett mycket rörigt intryck iaf. Det är tur att dom har en del glada låtar som piggar upp stämningen. Men SMK är inget jag kommer betala pengar för igen tror jag, får nog blir Spotify som får sprida deras trevliga blipblop till mig i framtiden!



När jag kom tillbaka till bilen och skulle bege mig hem efter partyt i UKK så hade jag fått en sån där fruktat lapp på min ruta. Böter! Så irriterande, allra mest irriterande eftersom jag inte gjort något fel! Avgift till och med kl 18. Jag kom dit 18.46. Anmärkningen var: Ingen p-biljett. Hmpf, jag ska skriva och klaga!


Kommentarer
Postat av: Jojjo

Det var skumt med bötern, hur kan dom ha vetat att du inte ställde dig där när det var gratis?

Postat av: Jossan

Ja jätteskumt! Jag ska skriva och klaga och hoppas på det bästa :)

2010-03-15 @ 09:35:02
URL: http://josefinelarsson.blogg.se/
Postat av: Josefin

:) Okey, hoppas det går bra för dig på MR.

Min värk släpper, eller blir iaf bättre de perioder jag varit duktig och tränat, vilket jag inte varit nu på ett bra tag, så då får man skylla sig själv.

Jobbigt när man låter det gå så långt bara, när man har ont har man inte så stor lust att träna heller lixom :)

2010-03-17 @ 13:04:20
URL: http://gustafssonjosefin.blogspot.com/
Postat av: Mato

Ser riktigt kul ut! :D



Det där med kemi alltså... det är galet att läsa det - ännu galnare att förstå det. Speciellt om man har dragit på sig en dunderförkylning och ett elakt magvirus. Det som är bra är dock att man blir sängliggande och inte kan frestas av roligare saker än kemi och det pays off i slutändan eftersom man får massvis med tid till att läsa och därför hajar biffen. :D

2010-03-19 @ 22:51:06
URL: http://torbjoernsdotter.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback