Ny tid

Tänk att det faktiskt börjar bli vår! Denna otroliga vinter som har gett oss så mycket snö och kyla och fina istappar börjar nu lida mot sitt slut. En ny årstid, en ny vår. Det ska bli skönt, våren gör mig så hoppfull!

 


Yuan Yang, Kina mars 2009


Igår åkte jag och GurkSara längdskidor i spåret i Haga, det var länge sen sist kan man säga! Rätt svajigt, vingligt och fladdrigt, men efter ett tag så fick jag in stabiliteten och tog mig framåt lite jämnare än innan. Solen sken så spåret blev trögare och trögare men det var en uppfriskande utflykt. Så nu har jag lyckats med att utnyttja vintern till pulka, längdskidor, slalom och skridskor. Dock inte så mycket av varje av dessa sysselsättningar, men alltid något! Jag har iochförsig inte byggt någon snögubbe eller haft snöbollskrig, men det kommer nog fler vintrar.

 

I vårat garage byggs en lägenhet, en liten en som jag vill bo i! Och nu äntligen börjar det faktiskt hända grejer där ute, snart får jag kanske packa upp alla mina muggar och tallrikar och börja fundera på vad jag ska sätta upp på väggarna – jippie! Jag har verkligen längtat frustrerat på att saker och ting ska börja bli färdigt och nu är köket på god väg, toan är så gott som klar och jag börjar fundera på möblering och tapeter. Det kanske inte riktigt kan räknas som att flytta hemifrån när det faktiskt är i mammas och pappas garage jag tänker bo, men i alla fall något eget. Jag trivs hos mamma och pappa men att komma tillbaka från nästan ett år i Kina och flytta hem igen känns ändå som ett steg bakåt. Så detta är mycket glädjande och jag hoppas att det rullar på och blir färdigt när som helst.

 

Ny vår i nytt krypin skulle ju inte sitta fel!


Kommentarer
Postat av: Becka

ÅÅÅ så mysigt med egen liten lägenhet! Det är ju det bästa som finns att plocka fram alla samlade hemmagrejer. Mys.

Postat av: Jossan

Ja jag längtar!! :)

2010-03-09 @ 22:15:27
URL: http://josefinelarsson.blogg.se/
Postat av: Jojjo

Va skönt att vara ute i detta vackra väder, vart alldeles lycklig när jag vaknade imorse och fick se att det var sol ute idag igen :)



Jag tittade in i garaget och det kommer ju bli jätte bra :)

2010-03-10 @ 08:23:44
URL: http://johannakarlsson.blogg.se/
Postat av: Jossan

Ja det är helt otroligt milt ute nu! Så skönt!



Ja, det blir så bra!! :)

2010-03-10 @ 14:54:31
URL: http://josefinelarsson.blogg.se/
Postat av: Mato

Vad mysigt det låter med en garagelägenhet! Recept på maten jag lagar kanske kan börja framställa... lagar dock enbart ur huvudet helt utan recept oavsett vad som lagats, så får tänka efter ordentligt om jag ska pränta på papper nurå, haha. :)

2010-03-11 @ 17:49:04
URL: http://torbjoernsdotter.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback