Sushimys

Sushi är en sån där konstig grej. Innan jag åkte till Kina hade jag inte smakat sushi (förutom nått liknande 1 gång då jag inte gillade det) men sen i Kina blev det efter en del påtryckningar av och jag blev mycket positivt överaskad! Man blir nog dels lite charmad av att det är små söta bitar men sen är det ju faktiskt gott också :) Rå fisk, kallt ris, alger - ja det låter kanske inte fantastiskt men jag måste verkligen rekommendera det, framför allt till oss "lantisar" som inte stöter på konstig mat så ofta :) Sen att man kan välja lite själv vad man har på, att man doppar i soja med wasabi, att man äter med pinnar och att man aldrig kan bli proppmätt är ju bara flera plus!




Kommentarer
Postat av: Jojjo

Det där borde göras om, jag vill också vara med :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback