En episk afton

I onsdags var det äntligen dags att dra till Stockholm och Fryshuset för att få uppleva Underoaths fantastiska show! Jag var ju i Kina förra (=första) gången de var i Sverige så jag var extra upprymd :) Jag hade försökt lyssna på deras musik tidigare under dagen på Spotify och även lite på Architects (ett av förbanden) men jag höll inte ut så länge, kändes för hårt och tungt för mig. Men ack vad jag bedrog mig :)

 

Kvällen i Fryshusets Klubb drogs igång av Intohimo som jag bara hört litegrann tidigare på Frizon och då gillade jag det inget vidare, men nu var de riktigt sköna. Enligt vad jag har hört så har de softat till sig lite och jag gillade vad jag hörde! Det bästa är ju när hårt & tungt mixas med melodiskt & hoppfullt enligt mig :)

 

Efter Intohimo äntrade Architects scenen och röjde på lite hårdare kan man säga. Sen var det dags för det vi alla väntat på: Underoath! Så taggade vi var, vi hade tagit perfekta platser på balkongen där vi tryckte in oss som packade sillar och kunde se inte bara banden perfekt utan även den spektakulära moshen :)

 

Vad jag konstaterade ganska snabbt var att sån här musik ska ju höras live helt enkelt! Jag bara älskade allt jag hörde hela kvällen, samma låtar som jag inte orkade lyssna på tidigare samma dag på Spotify var hur sköna som helst. Stämningen var galen och allt kändes näst intill euforiskt. Vi försökte hitta ord för kvällen och det närmaste vi kom fram till var att den var EPISK. Episk kan möjligen vara ett feltolkat ord, men det man vill få fram var ju i alla fall att det var en storslagen kväll som inpräntades i historien!

 

Mera bilder finns på Facebook!


Kommentarer
Postat av: Ellen

Oj det var mycket folk på bilderna. en av dem ser ut som att dom mosar varandra?:o vad roligt för er att vara på showen:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback