Älskar denna vackra, vita vintervärld!

Okey, syster Hannah påpekade att det inte är höst längre, och det måste man väl hålla med om! Det är ju typ världens vackraste vinter! Inte en enda dag med slasksnö hittills, måste ju vara något slags rekord!
Idag är det Livets söndag och då vill jag passa på att tipsa om denna organisation:


Jag bor ju numera ute i garaget hemma i Forsbo - hemma men ändå inte riktigt hemma :) Är dock riktigt bortskämd med föräldrar som ger mig så mycket, har jag kommit på! Det är bara att tacka Gud varje dag för dem och all mat, billånande och dylikt som jag får.
Bibelskolan på Livets Ord är kanon, kan verkligen rekommenderas! Duktiga bibellärare och mycket sköna människor :) Inför nästa läsår har de faktiskt ändrat om lite och om möjligt gjort upplägget ännu bättre - så är kanske dags för dig nu?
Bibelskolan går man på halvtid på förmiddagarna och har föreläsningar i olika ämnen utifrån Bibeln, som t.ex. Guds karaktär, Rättfärdighet och Trons Grunder. Resten av min tid ägnas åt jobb i Centrumkyrkan i Heby som administratör (allt-i-allo), innebandy i Våla (åå så kul, är även på gång i Heby), vänner (borde dock hinnas med mera!), Friskis & Svettis (typ t.ex. styrkegympa och spinning), ungdomssamlingar (olika roliga aktiviteter på lördagskvällar), sjunga i kyrkan, ha barnmöten, läsa kurslitteraturen, läxfritids för barn i Heby (läxhjälp & spel) och lite mys-vilo-tid med datorn :) Typ så ser mitt liv ut nu om man generaliserar lite. Jag trivs såå med allt jag gör, men ibland blir det lite mycket (därav myset med datorn = någon skön tv-serie) så det ska bli sååå skönt med jullov om en vecka!


Mina förväntningar på jullovet är att det ska innehålla: massa sällskapsspelande, julgodis, tid med släkt & vänner, innebandy, ishockey, bio, vila, god mat, mys, tända ljus, vinterpromenader, julskinka, julbak, värme inne, kyla ute, fotograferande av vackra vinter-världen och sånt liknande julmys!
Ja åå, fint ska det bli i alla fall, man måste ju passa på att njuta när man faktiskt har jullov :)

Och idag fyller mitt körkort 4 år, hurra!
Och jag måste rekommendera årets julkalender! Den är skön! :)
Och självfallet lyssnas "Munken & Kulan och Änglabyrån" som alltid!
Och jag älskar att jag har mitt eget lilla ställe att julpynta (även om jag har fullt sjå att hålla mina få kvadrat städade)
Och pulkandet har invigts tillsammans med biblisarna!
Och min fina vän Josse Nygren är typ bäst på små, jättegoda biskvier!
Och det blir så mycket att skriva om när man inte har tagit sig tid på länge!

Älska livet!

Kommentarer
Postat av: Ellen

mycket bra skrivet Jossan ^^

tänkte bara fråga : vad heter din pappas jobb?

kram kram :)

Postat av: Mamma Petra

Du är suverän, Josefine:) Både med att uttrycka dig i skrift och i att fota vackra bilder!

Kram

2010-12-12 @ 21:02:22
Postat av: Hannah

Bra! Nu är jag nöjd! ;)

2010-12-13 @ 13:09:30
Postat av: Ellen

hej hej Jossan :) va bara nyfiken.. visste att din far jobbade i våla men inte vad jobbet hette :)



tack

2010-12-13 @ 18:37:02
URL: http://bibelaventyr.blogspot.com/
Postat av: Josefin

Vi har väldigt fin vinter härute- du får komma hit o fota lite! :)

2010-12-14 @ 10:15:08
URL: http://gustafssonjosefin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback