Påskfeber

Någon som har tips på hur man ska hålla sig frisk? Liksom få igång immunförsvaret lite?

Jag blir sjuk väldigt ofta nu för tiden, typ de senaste månaderna. I snitt så kan man väl säga att jag är sjuk 3 dagar per vecka. Oftast lyckas jag vila upp mig lagom till söndagsinnebandyn eftersom jag väldigt gärna vill, men då blir jag ganska snabbt sjuk igen. Kan det vara att jag har bytt till vårskor för tidigt, eller att jag har vikarierat på dagis med snoriga barn, eller att jag äter för lite apelsiner? Eller att jag sitter still i 6 dagar och sedan maxar innebandy varje söndagkväll?

En svår fråga. Friskare ska jag bli iaf, om inte annat så kan ju all denna vårsol inte göra någon skada direkt!

 

 

Påsken so far har vart finemangus trots feber och sjuklighet! Mycket mat, släkt, godis, vänner, ägg och vårfeelings. Snön smälter och man börjar se mer och mer av naturen som har legat gömd ett tag nu. I fredags var det påskmiddag med mammas släkt och imorn blir det med pappas släkt – så fint att ha alla så nära faktiskt, praktiskt. Och tack och lov för traditioner och högtider, annars skulle nog livet rinna iväg och man skulle knappt hinna se sina kusiner även fast dem bor så nära!

 

Jaja, nu ska här vilas och kryas! (Som vanligt: mer och bättre bilder på Facebook)


Kommentarer
Postat av: Josefin

Vitamin brus, speciellt C-vitamin brus.

Ett tips till dagis snuvan; ta med dig handsprit o sprita händerna när du snytit något av barnen el.dylikt :) kom i alla fall ihåg att tvätta händerna :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback