Jag vill skriva

Jag kollade runt på studera.nu, egentligen för att kolla på Antagningsbesked 1 (som har kommit nu!) men jag råkade hamna på denna sida: https://www.studera.nu/studera/3769.html och anmälde mig till kampanjen trots att jag är ett år för gammal :)

Min motivering:

Funderingar på framtiden är en stor del av mitt liv. Man vill ju göra något vettigt av livet, som pensioner kunna se tillbaka på dagarna som gått och vara nöjd med vad man åstadkommit. Man vill påverka människor och lämna avtryck.
Hur ska man då lyckas med allt detta när man så lätt bara hamnar i sin varma soffa framför TVn med handen i en påse chips?
Jag pendlar oftast mellan en drivkraft till att göra något och mellan slöhet, likgiltighet och apati. Drivkraft och likgiltighet om vart annat ger en väldigt ojämn livsstil. Men med mig hela tiden
finns den starka längtan att faktiskt hela tiden driva framåt, köra på, uppnå, prestera, leva fullt ut.
Jag har nyligen spenderat 9 månader i Mittens rike (Kina) och där upplevt otroligt mycket både i vardag och äventyr. Nu är jag hemma igen, i en svensk vardag fylld av både guldklimpar och snabbmakaroner. Jag har så många framtidsdrömmar och varje dag kommer det nya saker man kan göra, nya kurser man kan läsa, nya jobb att söka, nya äventyr att åka iväg på.
Framtiden är så spännande och den bestäms av mig, nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback