Glad advent

I lördags var det innebandyturnering och det var grymt kul! Vi var inte riktigt det bästa laget, milt uttryckt, men vi hade det väldigt roligt :) Jag längtar efter att spela mera men tyvärr verkar inte min kropp hålla med om det. Därför har jag de senaste dagarna uttnyttjat min lugna vecka och bott i en soffa med Vänner-säsonger flödande i bakgrunden. Förhoppningsvis hjälper det plus allt sovande och svullande av onyttigheter till att göra mig fit-for-fight igen!

Här hemma har den fina vinterkänslan man fick av frosten och minusgraderna helt försvunnit och det är ännu en gång en konstig mellanårstid som är grå, fuktig och tråkig. Jag vill ha julkänsla men det verkar som att det kan bli svårt. Man får helt enkelt bara insupa mysigheten av alla ljusstakar och ljusslingor när mörkret sänker sig över oss och av allt julbakande som pågår i hela vårt avlånga land. Det är ju faktiskt bara drygt två veckor till julafton! Och jag slutar inte hoppas på en vit jul, faktiskt.

Mina kurser börjar ta slut och jag börjar undra varför jag över huvud taget har läst dem. Lite slöseri med tid. Men samtidigt tidsfördriv och nått har jag nog lärt mig. Nästa vecka börjar jag jobba med ett projekt jag brukat jobba med lite då och då under de senaste åren. En katalog på massor av språk helt enkelt. Bra med lön och dessutom att ha något vettigt att gå upp på morgonen för. Kanske dock lite tidigare på morgonen än jag egentligen föredrar. Därför är detta veckan då jag ska hinna allt det där andra: bli frisk, handla julklappar, göra färdigt restuppgifter från kurserna, lämna tillbaka låneböcker, fixa med familjens julkort och liknande. Hittils har jag som nämnt använt två dagar till att bli frisk så resten får jag klämma in på onsdag och torsdag. För fredag är ju nästan som helg faktiskt :)

Nej nu ska jag fortsätta se på Vänner och dessutom försöka få något gjort denna dag.
Glad advent!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback