Ännu en dag.

Japp, då va d onsdag ingen, mittveckan. Började dagen med svenska, inte lyckad start på dagen, men det funkade helt okey och jag och Debora skrev en ytters utmärkt dikt.

Sen fick vi gå på seminarium med en rolig prick som lärde oss kinisiska istället för att ha matte diskret. Mycket trevligt byte :)

Engelskaprovet har jag ingen aning om hur det gick - allt kan va fel, allt kan va rätt. Det visar sig.

Idag har jag planerat min sommar lite, åh vad underbart d ska bli!! :D Kanske kommer till lite varmare länder också, ojoj :)

Jag bifogar dikten för allas kulturella utbildnings skull. Herrå.

Läxor - möda och slit,
här finns inget flit.
Sömnen faller på.
Vad gör jag då?

Dunkar huvudet i väggen, blinkar fort
jag måste få detta gjort!
Paniken stiger i magen,
jag blir helt medtagen.

Många val,
samvetskval.
Ska jag bekänna att jag läxan ej gjort,
eller på rasten göra den fort?

Huvet är fullt av information,
jag vill skrika högt och ta en ton.

Dagen är äntligen slut,
du genom fönstret tittar ut.
Det finns ett liv där utanför,
som skolan aldrig ens berör.

Glöm skolan, glöm allt!
Men kom ihåg att du är jordens salt!

Debora Byman & Josefine Larsson

Kommentarer
Postat av: Josse

underbar dikt ;P

2006-03-09 @ 18:05:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback